15 Sep 2010

Controlor RATB nr: 1720

Author: Kripto | Filed under: Extra-Civism, Oameni si oameni..., Povesti subiective
Astazi m-am enervat. Poate s-au adunat mai multe lucruri sau pur si simplu a fost situatia de vina. Eh, voi afla in momentul in care ma voi descarca in vreun fel si voi putea analiza situatia mai in detaliu. Pana atunci incerc sa nu urlu.
Povestea este descrisa intre ghilimelele de mai jos. De fapt este o reclamatie trimisa pe site-ul RATB, la sectiunea speciala pentru asemenea lucruri. Pana acum nu aveam o problema cu RATB-ul, deoarece mi-am zis ca e un angajament benefic de ambele parti – eu platesc abonament lunar si stau fara grija deplasarii, iar ei isi primesc in mod constant bani, putand sa continue prestarea de servicii, deci pastrarea de locuri de munca platite la timp. Chiar am avut tendinta sa tin partea controlorilor, cu exceptia catorva “managii” ahtiati dupa 20 lei strecurati in buzunar ca sa nu scrie amenda de 50 lei.
Dar, cum orice padure are uscaturile ei, am dat si eu de o craca uscata. Neiertator, m-a tratat ca pe un hot de buzunare pentru ca am indraznit sa merg cu RATB avand abonamentul expirat de… ahat… ieri. Apoi a dat voie sa treaca unui grup de 5 persoane (un singur barbat si 4 femei) de care se vedea ca nici macar nu au idee cat mai costa un bilet, daramite cum arata noile carduri de plastic. Asta m-a scos din sarite asa de tare incat am zis ca sa verific capacitatea conducerii RATB de a-si rezolva problemele interne. Prin urmare am sunat la ei. Am intrat in contact cu 2 persoane foarte amabile care nu m-au lasat sa astept nici 10 secunde in telefon. Am fost intrebat de domnisoara de la Relatii cu Publicul exact care e problema, dupa care m-a ascultat rabdatoare si chiar a cerut detalii, ceea ce arata ca aveam macar oleaca din atentia ei. M-a impresionat si faptul ca m-a indrumat foarte in detaliu inspre locul de pe site unde se depun in mod oficial reclamatiile scrise. Pana aici toate buna si frumoase. Acum sa vedem daca RATB va lua masuri impotriva acestui controlor cu numarul de identificare 1720. Sper sa nu dureze 30 de zile ca sa aflu.
Deci, iata textul:
“Buna ziua!
Doresc sa fac o RECLAMATIE OFICIALA la adresa Controlorului RATB cu numarul 1720.
Astzai, 15 Septembrie 2010, in jurul orei 9:30, asteptam troleul 92 in statia Posta Titan pentru a ma deplasa in directia B-dul Decebal. Deoarece acesta soseste foarte rar, am urcat intr-un autobuz 335 pentru a merge la statia Potcoava, unde se intalnesc 3 linii de troleibuz.
Intre statiile Posta Titan si Potcoava autobuzul a fost oprit la un punct de control organizat impreuna cu Jandarmeria. In momentul in care autobuzul s-a oprit am fost luat in primire de catre un controlor (Cod Controlor: 1720) ce mi-a cerut sa prezint abonamentul. Cand l-a verificat a vazut ca expira in data de 14 Septembrie 2010.
Am mentionat ca detineam suma de 50 de lei special pentru abonament, insa o durere de spate, ce nu mi-a permis sa ma deplasez nici la munca in zilele de luni si marti, m-a “convins” ca mai bine aman pana seara drumul pana la chioscul RATB. De asemenea am mentionat respectivului ca de oricate ori am mers cu RATB in ultimii 5 ani am detinut abonament valabil (exceptand o perioada de cateva luni cand numai METROREX era o optiune valabila pe traseul necesar mie – Titan – Timpuri Noi).
Am adresat si o rugaminte sa nu fiu amendat deoarece, cu banii dati pe acea amenda, nu voi mai putea sa-mi cumpar un abonament pana la urmatorul salariu.
Aceste argumente nu au fost luate in considerare, spunandu-mi-se ca nu conteaza decat faptul ca am cardul expirat.
Am achitat suma, am ridicat chitanta, apoi m-am asezat la 3 banci distanta pentru a-mi reveni fizic.
La cateva minute dupa incident a fost oprit un autobuz al liniei 102. Printre persoanele coborate din acesta se aflau un grup format dintr-un barbat (camasa lejera albastra cu dungi verticale albe) si 4 (patru) femei de etnie rroma (haine galbene, fuste infoiate si atitudine relaxata). Acestia au trecat pe langa Controlorul 1720, iar acesta nu i-a oprit sau macar legitimat, ci doar i-a lasat sa coboare din vehiculul de transport in comun, le-a aruncat o privire, apoi i-a lasat sa mearga mai departe fara alte intrebari.
Daca acei controlori erau singuri in multime, as fi inteles gestul lor, pentru ca sunt oameni si tin la propria integritate fizica. Insa pe bancile din spatele lor se aflau cel putin 3 jandarmi care, teoretic, se aflau acolo pentru a mentine ordinea si a forta persoanele recalcitrante sa se supuna regulilor transportului in comun asigurat de RATB, nici unul din ei nefiind alertat de catre Controlorul 1720 sa-i opreasca pe respectivii contravenienti.
Deci, avand in vedere prezenta mijloacelor necesare pentru a-i obliga pe cei 5 cetateni sa plateasca aceeasi amenda pe care si eu am achitat-o, singurul mod in care se poate traduce comportamentul controlorului respectiv este REA VOINTA. Practic, Controlorul 1720 a aplicat un tratament preferential unor persoane imediat dupa ce mie, ca platitor de abonament in mod constant, mi-a refuzat orice fel de circumstanta atenuanta sau aplicarea unei atentionari.
Prin urmare, prin prezenta RECLAMATIE, doresc sa solicit o penalizare de ordin administrativ a Controlorului in cauza (nu doar o atentionare) sau un document ce-mi va permite rambursarea celor 50 lei platiti catre RATB sub forma reinnoirii Cardului de Abonament pentru o luna (destinatia originala a sumei respective). Cele 2 solutii nu se exclud reciproc.
Motivul pentru care va trimit prezentul text este faptul ca acesta este un caz special, interactiunea mea cu personalul RATB fiind, in cazurile anterioare, lipsita de incidente neplacute pentru mine sau dumnealor.
Mentionez ca NU voi depunde plangere la OPC si NU voi intreprinde alte actiuni deoarece consider ca este o problema interna a RATB si nu culpa tuturor angajatilor Regiei sau a conducerii acesteia.
Cu respect
Mircea Seicaru”
OK! Am intrat pe linkul lor destinat reclamatiilor si am dat copy-paste la textul din ghilimele.
Cererea a fost inregistrata pe pagina de Sesizari RATB avand numarul: 8228. (http://www.ratb.ro/index.php?page=mesaj_multumiri&id_mesaj=8228)
Datele de pe amenda sunt:
Bon nr. 8 / 15.09.2010
Operator de transport: RATB
Sector: Dep. Dudesti
Cod Controlor: 1720
Tronson: Granitul – I.C.M.E. – Republica
Data: 15.09.2010
Linia: 335
Sens: Dus
Vehicul: 4842
Nr. Constatare: 163999
CNP Contravenient: xxxxxxxxxx (confidantial, lolex)
(un cod fara nume)   247-392-415-8
Motiv: Amenda persoana fara card (am card, dar era expirat de nici 10 ore – unii nu fac diferenta, ata ete)
Suprataxa – nr. 36070222941095172
Suma: 50 RON
Acum sa vedem ce iese.
Cocluzie:
Dupa mai bine de o luna am fost sunat de catre cineva de la Serviciul PR al RATB pentru a ma prezenta la o “confruntare” cu cei doi controlori implicati. Nu le public numele deoarece nu incerc sa portnesc un razboi. Cei doi ar fi fost tovarasul 1720 si seful de echipa de la respectiva razie RATB.
Doamna sau domnisoara cu care am vorbit a binevoit sa aranjeze intalnirea la ora 7 dimineata, deoarece la alta ora nu puteau domnii. De asemenea a subliniat faptul ca rezultatul si eventualele pedepse vor fi decise in functie de comparatia intre “cuvantul meu contra cuvantului lor”. Aceeasi persoana a tinut si sa ma informeze ca banii nu mi-i pot recupera decat dand in judecata RATB, de parca amenda primita nu intra in conturile lor, iar ei nu si-ar asuma, practic, in nici un fel greseala angajatilor.

Tags: , , , , , , , , ,

2 Responses to “Controlor RATB nr: 1720”

  1. Rodica Says:

    Si? care a fost raspunsul??

  2. Felix Says:

    Pai si zi-ne si ce-a iesit

Leave a Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.