30 Jun 2010

VODAFONE si inutilitatea

Author: Kripto | Filed under: Despre internet, Povesti subiective

Putine lucruri ma enerveaza mai mult ca un om care promite ceva, te convinge pana in ultima clipa ca poti sa ai incredere in el si… se face ca uita.

Dupa ce am publicat blog-ul Anti-Vodafone m-am vazut in situatia de a scrie un drept la replica din partea lor. Motivul: am fost sunat de catre un reprezentant al departamentului tehnic ce s-a interesat de toate detaliile problemei mele cu telefoanele la iesirea de metrou din parcul Titan. Cateva zile mai tarziu am fost apelat iar (probabil de aceeasi persoana) care dorea sa se afle daca am mai avut probleme si sa-mi spuna ca semnalul Vodafone a fost amplificat in zona respectiva. Iti spun sincer ca am ramas extraordinar de placut impresionat si chiar am ajuns sa apar, cat de cat, serviciile Vodafone in discutiile cu prietenii (mai mult sau mai putin interesati de strategiile companiilor si de mecanismele marketingului).

Problema este ca astazi, 30.06.2010, am dat peste inca o mare problema in strategia lor de relatii cu publicul. Mai exact tot auzi la televizor reclame despre “cost control”, iar cand iti vorbeste un robot (Andreea, cea mai mare prostie Vodafone) iti recomanda uneori sa accesezi pagina de internet pentru mai multe detalii. Asa am si facut.

Doream sa-mi verific factura si am realizat ca am aruncat-o din greseala. Tineam minte ca am tot citit pe site despre Cost Control si faptul ca iti poti verifica apelurile din ultimele 6 luni si alte minunatii asemenea. Nu am reusit sa intru direct deoarece nu gaseam butonul, asa am apasat un buton ce promitea sa-mi descrie “Ce gasesti in MyVodafone”. Am ajuns pe o pagina (vezi prima imagine, alineatul in contur albastru) ce descrie pe intelesul tuturor cum se foloseste sistemul si toate minunatiile pe care le gasesti acolo pentru a-ti facilita accesul la informatie. Apoi am dat click pe link (cel in chenarul albastru mic).

Dupa 5 secunde (in care am trecut cu privirea peste toate butoanele de acolo) m-ar fi apucat rasul. Insa am profitat de faptul ca eram singur in firma si am urlat de furie, deoarece intrasem pe site exact din cauza unei probleme foarte serioase la factura. Pentru a afla motivul vezi a doua imagine.

La detaliile despre factura nu aveam decat: valoarea facturii anterioare si valoarea facturii actuale. In rest, doar detalii despre contul meu, despre cosul de cumparaturi si despre telefoane. In acea clipa eu stateam si ma intrebam:

“De ce as intra pe site pentru a obtine informatii pe care le primesc mai detaliate printr-un sms? Cei care fac conceptul site-ului au fost vreodata abonati la un serviciu de telefonie mobila? Oare cei care-i streseaza mult la relatii cu clientii le cer informatii doar despre asa ceva si tocmai am fost insultat fiind pus in aceeasi oala cu ei?”

Credeam ca am fost destul de clar in momentul in care am spus ca strategia de marketing adoptata de VODAFONE este una de tot rahatul, deoarece incurajeaza oamenii sa nu mai cumpere telefoane. Acum se pare ca s-au hotarat sa dea detalii si pe site exact despre lucrurile pe care poti sa le aflii de la orice entuziast de electronice intr-un timp mult mai scurt si mai simplu decat sa intri pe net.

Adica eu sunt categorisit ca fiind client ABUZIV deoarece sun la relatii cu clientii de 4 ori intr-o luna(si asta e mult) cu motive intemeiate ce alt fel nu se pot rezolva, dar in acelasi timp VODAFONE nu imi ofera NICI O ALTA METODA DE A ACCESA INFORMATII UTILE in afara de a merge la un ghiseu, sa stau la o coada 20-30 de minute (valabil pentru 2-3 persoane prezente in fata mea) doar ca sa aflu ca nici ei nu au acces la acele informatii deoarece… folosesc site-ul Vodafone? That’s fucked up!

CIREASA DE PE TORT

Acum ceva vreme, Vodafone mi-a propus sa incerc internetul pe telefonul mobil. Era faina oferta: puteam sa am internet gratis timp de o luna (sau mai mult, nu mai tin minte) si, daca nu-mi convine pretul, sa dezactivez extraoptiunea oricand fara nici un fel de penalizare. Dupa 2 saptamani de la activare i-am sunat sa le spun ca nu doresc sa mai am extraoptiunea. Persoana de la Relatii cu Clientii a reusit sa ma convinga sa aman dezactivarea pana la sfarsitul lunii. Problema e ca dupa 4 luni am sunat furios la ei deoarece descoperisem ca pentru mine tot nu se dezactivase si platisem 4 euro/luna pentru ceva ce nu numai ca nu foloseam, dar si cerusem CLAR sa fie oprit.

Saptamana trecuta am fost sunat de un reprezentat Vodafone ce imi oferea aceeasi extraoptiune gratis o luna. Am cerut sa nu se activeze nici macar in perioada gratuita deoarece nu doresc sa patesc precum ultima data. Nu m-ar mira sa fie activa si acela sa fie motivul pentru care factura mea de luna asta e mai mare decat a fost vreodata, desi abonamentul imi este mai mic ca in ultimele 12 luni.

Sa vedem ce iese.

Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.